niedziela, 27 stycznia 2019

Muzy:)))


Pewnej nocy Muzy się zebrały
na polanie świata
strasznie się sprzeczały
która doskonalsza

która piękniej
 cześć Niebu  oddać potrafi
która ludzkich modlitw
lepszą posłanniczką

której głos jest słodszy
której pieśń piękniejsza
której taniec bardziej uroczy 
której  sztuka ważniejsza

czy bliższe  Niebu są
wzniosłe piękne slowa
czy  twarze roześmiane
czy poważna rozmowa

A może Melpomeny
 zasmucone lico
zwróci Nieba uwagę
płaczliwym błaganiem

Czy  Erato z sercem gorejącym
czy Polihymnia z pobożna pieśnią
a może Urania wyścieli Mleczna  Drogę
słowom co ku gwiazdom lecą

Kłótnia trwała nieprzerwanie
przez noc całą..
aż ranek zbudził ptasi świergot
świat rozkwitł przepięknym kwiatem

ucichły Muzy w zachwycie
z lekka zawstydzone
wszak nie ma pieśni co przebić zdoła
cud budzącego się radośnie życia

AJ





10 komentarzy:

  1. Agatko ,dobrze ,że nie tylko ludzie się sprzeczają ,ale także muzy...;-))))piękna pointa :
    " nie ma pieśni co przebić zdoła
    cud budzącego się radośnie życia".
    Niech życie zawsze przynosi Ci radość i zadowolenie.
    Serdecznie pozdrawiam i życzę spokojnej nocy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Basiu:) zawsze to może nie da rady nieść:) ale od czasu do czasu... Dobrj sokojnej nocy dla Ciebie życzę:)

      Usuń
  2. Agatko ,całe życie przed Tobą ,dzieci rosną ,obdarzą Cię wianuszkiem wnucząt , to każda chwila będzie
    radością ...a babcia już znana poetka będzie ich dumą.
    Miłych snów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie będe znaną poetką:) chłopcy starsi nie spieszą się do zakładania rodziny...zanim maluszki dorosną....ale czas pokaże..na razie zycie ma zupełnie inne plany wobec mnie..Pozdrawiam Basiu

      Usuń
  3. Agatko ,mówię z przekonaniem , dostrzegam talent , a kilka Twoich wierszy, (które czytałam) to istne perełki liryczne . Pisz i rozwijaj się ,z całego serca
    Ci tego życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu to nie chodzi o talent czy jego brak..ka po prostu nigdy ich nie wydam;) cieszy mnie kiedy komuś się podobają, ale wystarczy mi że mogę podzielić się nimi z kilkoma osobami..Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Agatko ,nigdy nie mów nigdy...:-))))mimo wszystko nie jesteśmy zdolni przewidzieć, naszych przyszłych reakcji i czynów...Nasze sądy i poglądy też się zmieniają.
    Dnia pełnego słońca i uśmiechu życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) nie wszystko się zmienia:) a znając siebie..to prędzej z dymem ulecą moje pisadełka ....:)))Niech i Twój dzień będzie pełen radości

      Usuń
  5. Co do mnie Agatko - ja do tych wierszy podchodzę emocjonalnie. Ja nawet nie mogę i nie jestem w stanie ocenić czy one są dobre, czy złe nie jestem tu krytykiem literackim z dyplomem ani wykształceniem. Podobają mi się i już. Są mi bliskie przekazem. Nie napuszone wydymane - takie zwyczajne proste, jak nasze codzienne życie, problemy, czy myśli nawet te skryte.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Grażynko:) to jest życie...czasami to tylko zabawa słowem, a czasami z serca wyrwane żale...miekiedy cud radości śpiewać każe...:))
      Jeden malarz wszystkich kolorów używa..drugi w czerni gustuje..twórczość nie jest do porównywań...ma budzić coś w środku nas..:)

      Usuń