niedziela, 2 lipca 2017

zaczynam się bać

Powoli zaczyna mnie przerażać rzeczywistość w której przyszło mi żyć...I nie chodzi mi o  zagrożenia zewnętrzne, czy sytuację polityczną   Polski czy świata. Chodzi mi tylko i wyłącznie  o relacje międzyludzkie....Może ja jestem głupia....ale dzieje się coś koszmarnego. Poziom agresji jest  zatrważający..nawet  tutaj...a może zwłaszcza tutaj...w internecie. Czasami myślę, że ludzie odzywają się tylko po to ,żeby kogoś zabolało.. Trudno zachować neutralność....obowiązuje zasada ,, nie jesteś z nami jesteś przeciw nam"...jak w ..,,Murach" ...,,ten z nami , ten przeciwko nam...a kto sam ,ten nasz najgorszy wróg.."
Tęsknię za czasami kiedy można było śmiać się z dowcipów na temat polityków z każdej strony sceny politycznej...żart miał być tylko śmieszny...Teraz    jest podział...co jednych śmieszy innych oburza...aż chce się krzyczeć ...ludzie wyluzujcie...jesteście kimś więcej niż zapleczem politycznym. Większość po obu stronach kocha Polskę i chce ,żeby było  jak najlepiej....
Dlaczego zamiast dialogu wszyscy skaczą sobie do oczu?
 Czegoś nie rozumiem...dlaczego poglądy polityczne mają determinować całe moje życie ...Zaraz  zacznie się znaczenie domów... ten prawica...ten lewica...a w piaskownicy, dzieci przeciwników politycznych nie będą mogły bawić się razem...Nie przypomina to Wam czegoś??
Demokracja..czy jako społeczeństwo nie dorośliśmy do niej...?
Mam wrażenie, że świat oszalał...nienawiść i agresja...nie uczymy się na błędach innych...a przecież historia pokazała, że nienawiść nie jest  ...nie może być fundamentem pokoju...
Człowiek człowiekowi...niestety człowiekiem...i nie brzmi to dumnie...

3 komentarze:


  1. To samo zauważyłam co Ty,bez względu na jaki temat udzielę komentarz na you tube od razu fala nienawiść i obelg leci w moim kierunku.Nie sądzę by w przyszłości było lepiej,
    bo niestety im bardziej naród głupi i sfrustrowany przesiąknienty stereotypami nie koniecznie słusznymi tym mniej kultury osobistej i zrozumienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykre, że nie potrafimy, ani pięknie się różnić,ani kulturalnie dyskutować..Pozdrawiam serdecznie..

      Usuń
  2. Agatko ,wydaje mi się , że nie da się dyskutować z tym,
    kto na cięcie szpadą ,odpowiada uderzeniem topora .
    "I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar ,nie z osób natrząsa,
    I żart dowcipną zaprawiony sztuką
    Zbawienny ,kiedy szczypie ,nie kąsa"...I.Krasicki
    Może jeszcze kiedyś będziemy umieli pięknie i kulturalnie ,bez wyzwisk , dyskutować ,może zobaczymy
    w drugim człowieku bliźniego?...
    Daj ,Boże ,doczekać takiej chwili !

    OdpowiedzUsuń