piątek, 9 czerwca 2017

jesteś dla mnie ważny


W swoim życiu spotkałam wielu ludzi...na  chwilę , na dłużej , na miesiące i lata...o niektórych wiedziałam wszystko o innych prawie nic...ale każdy spotkany człowiek dał mi coś z siebie...chwile uśmiechu, smutku  czy zadumy...Pogłębił moją wiedzę , pokazał  świat widziany innymi oczami...
Dzięki spotkanym ludziom jestem dzisiaj tym kim jestem...i  mogę z całą mocą stwierdzić, że w każdym człowieku jest  cudowny ogród  piękna i dobra....
Kiedy czasami spotykałam się z ludźmi którzy mieli za sobą tzw trudną przeszłość...byłam nie jeden raz zaskoczona tym, jak bardzo starali się być  uprzejmi , mili...z jaką gorliwością odpowiadali  uśmiechem na uśmiech i szacunkiem na szacunek....
Pod gniewem i agresją wielokrotnie ukrywa się bezradność i  przerażenie....bolesne....fizycznie odczuwalne....
Ludzie przeżywają niewyobrażalne cierpienia,  choroby, stają się niewolnikami uzależnień...popełniają straszne czyny...ale w każdym z nas...jest ta iskra dobra...która  mam nadzieję nigdy nie zgaśnie...
...Chciałabym dzisiaj życzyć wszystkim, aby potrafili przyjąć  dar obecności każdego człowieka i postarali się, aby każde takie spotkanie wydało owoce....świat wtedy staje się niesamowicie barwny i ciekawy...wielowymiarowy .... Dziękuję,że jesteście...:) moi nauczyciele życia...

8 komentarzy:

  1. Napewno.Każdy coś wnosi, coś pokazuje, czegoś uczy. Dobre i złe chwile także. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to mówią...dobre chwile dają nam radość, a złe naukę...każde doświadczenie nas wzbogaca...o ile dajemy radę je unieść...Wszystkiego dobrego dla Ciebie..

      Usuń
  2. Uwielbiam słowa Heminwaya i staram się zawsze pamiętać...
    "Pamiętaj, że każdy napotkany człowiek czegoś się boi, coś kocha i coś stracił." Całkowicie też podpisuję się także pod Twoimi mądrymi, przepełnionymi humanizmem słowami, Aga. Dziękuję Ci za nie i za to, że Jesteś... 💜

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda...wszyscy jesteśmy w tym podobni...kochamy, tracimy i wypełniają nas lęki..Chociaż często wydaje nam się, że tak jak my..to nie miał nikt:) Pozdrawiam Moniko serdecznie dziekując za Twoją mądrą obecność:)

      Usuń
  3. Zdania co do tego że dziękuje iż stanęłaś na mojej drodze nie zmieniam, jednak teraz po roku czasu po zdjęciu różowych okularów mogę z całą odpowiedzialnością za swoje słowa powiedzieć, że są mendy na tym świecie i ich przemarsz przez nasze życie zostawia ruiny i zgliszcza za sobą. Kiedyś zresztą całkiem niedawno myślałam podobnie jak Ty Agatko. Dzisiaj już nie. Dotarło do mnie, że pora mi dorosnąć. Są potwory w śród nas. Jedne z maską dobroci i uśmiechu, drudzy nawet i bez maski, bo i tego im się nie chce założyć. Za duży wysiłek. Taki potworek jak się pojawi na drodze życia rujnuje wszystko. Zabiera całą niewinność w nas. Jest tylko jedno możliwe tu wyjście - identyfikacja takiego potworka i zamknięcie wszelkich drzwi przed nosem. Są ludzie z natury źli, bo im to sprawia przyjemność. I nic nas nie nauczą ani nic dobrego w nasze życie nie wniosą. Ech siostra ja zawsze coś nie tak mam z myśleniem :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiesz..a ja dzisiaj po namyśle stwierdzam, że miałam rację pisząc ten tekst... ludzie są jacy są..ale to nasza reakcja sie liczy.... to co wynosimy ze znajomości( poza często posiniaczonym sercem ) w co obrócimy to spotkanie..Miło mi ,że nie zmieniłaś zdania co do naszej znajomości:)) pozdrawiam Grażynko...

      Usuń