sobota, 16 września 2017

człowiek człowiekowi tylko człowiekiem


Dzisiaj króciutko... coś mnie  zastanowiło...
Jest tak wielu dobrych ludzi...pełnych empatii... szczerych, mądrych ,szlachetnych.....i to całe morze cudownych ludzi obawia się być sobą, bo jakaś mała część wrednych i chamskich może zmienić ich życie w piekło, jeżeli tylko  zrobią coś, co zwróci na nich  uwagę ...
Totalny idiotyzm by się wydawało....ale...taka jest rzeczywistość...a dlaczego tak jest...? Bo dajemy na to przyzwolenie.My wszyscy...Kto się nie śmiał z czyichś upadków, potknięć, pomyłek , przejęzyczeń...sposobu mówienia, wyglądu?...To my  użytkownicy internetu napędzamy popyt na ośmieszające filmiki, przeróbki, złośliwości....jest popyt, to jest i podaż...stara zasada rynku ..
Smutne to, ale prawdziwe...człowiek jest tylko człowiekiem i  ponad siebie  się nie wzniesie...i chciałabym powiedzieć odczuwając  święte oburzenie :...ależ ludzie bywają bezmyślni i podli, ale nie mogę....muszę powiedzieć: okazuje się, że jesteśmy niewrażliwi i bezmyślnie podli ciesząc się kiedy komuś coś się nie uda...taki odruch...jak ktoś pada , to najpierw jest śmiech...dopiero potem przychodzi myśl...może trzeba pomóc....A może by tak dało się to odwrócić?

...Życzę dobrego dnia:)) bądźmy dobrzy dla siebie nawzajem...:))

10 komentarzy:

  1. Heh prawda stara jak świat, tylko narzędzia o większym rażeniu. ..lecz my się nie dajmy... https://youtu.be/YohDkOFTq7E

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam Stachurę...nie dajmy się...Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Cała prawda Abi :) aż dziwne że ludziom trzeba tak proste rzeczy uświadamiać i tłumaczyć, dziwnych czasów dożyłem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy Trzeba..sam wiesz, ze ja mówię co mi przychodzi akurat do głowy...może mi się tylko wydaje,że trzeba:) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. ...a wystarczy przecież ,żeby człowiek wobec drugiego człowieka zachował się zgodnie z przykazaniem - miłuj bliźniego jak siebie samego...nie mniej ani nie więcej.,., tylko tyle i aż tyle , ale do tego trzeba być Człowiekiem przez duże C...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Basiu.. a może ludzie nie miłują i nie szanują samych siebie, stąd może ten brak empatii w stosunku do bliźnich? Sama już nie wiem... Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Niby proste...ale od wieków ,jakoś nie możemy się tego nauczyć...a jednostki, które się sosują do Przykazania, giną na ogół w tłumie...

      Usuń
    3. No...nie wiem ,Agatko ,nie wiem...Całe świadome życie ,starałam się tej zasady lepiej lub gorzej trzymać i chyba nigdy nie czułam się zagubiona ,może tylko nie miałam
      siły przebicia...?

      Usuń
    4. Taki jest problem Dobra..nie narzuca się, nie afiszuje...Zło jest zawsze bardziej widoczne...

      Usuń
  4. Popieram ABI W 100 %,też to samo mam. Też się dziwię ale to PRAWDA. Dlatego będę sobą czy to komuś się podoba czy nie, czy komuś to pasuje, że lubię smartfony, książki takie a nie inne filmy, mam taki a nie inny pogląd, coś wierzę lub nie. Często ukrywałam pewne rzeczy by inni się nie obrazili, delikatne płatki śniegu, poprawność. Teraz wiem, że nie warto i albo ktoś lubi Cię i ceni takim jakim Jesteś albo dać sobie spokój ,szkoda czasu, nerwów. Każdy ma wybór ale nie polecam chodzenie za bezmyślnym tłumem, robienie czegoś na pokaz dla atencji. Pozdrawiam Abi i warto być SOBĄ 👍

    OdpowiedzUsuń